Nintendo Wiki
Advertisement
Nintendo Wiki

Entertainment Systems Poland to pierwszy przedstawiciel Nintendo na terenie Polski. Wszystko zaczęło się w 1994 roku kiedy to firma Stadlbauer (dystrybutor Nintendo w Austrii, Szwajcarii, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Słowenii, Chorwacji, Bośni i Hercegowinie) wybrał firmę jako swojego reprezentanta. 6 Października 1994 roku, w warszawskim hotelu Sobieski odbyła się konferencja na której ESP przedstawiło plany Nintendo odnośnie Polski oraz technologię Silicon Graphics.[2][3] Firma ogłosiła że współpracuje z czterema dystrybutorami[4]-Lukas Toys, American Computer and Games , Elemis Elektronik i ATM. Rozpoczęto sprzedaż konsol Super Nintendo Entertainment System, Game Boy Classic i Nintendo Entertainment System. Na konferencji ogłoszono że firma będzie stosować agresywną politykę reklamową w radiu, telewizji i czasopismach dzięki czemu produkty Nintendo zaleją rynek polski. Próbki tych reklam w większość wyglądających jak te z Zachodniej Europy można było zobaczyć na konferencji. Nintendo przeznaczyło na reklamę przedświąteczną około 300 tysięcy dolarów jednak reklama była stosunkowo mała. W walce z piractwem pomocna była firma Lege Artis (przedstawiciel praw Nintendo) która próbowała zakończyć proceder sprzedaży gier na giełdach i bazarach oraz ich produkcji w Polsce. Kilkukrotnie dochodziło do akcji policji przeciw sprzedawcą gier w tych miejscach oraz rozbijaniu producentów tychże gier. Pod koniec 1995 roku obiecywano premierę Virtual Boy jednak brak premiery w Europie spowodował nie wydanie tego sprzętu w Polsce.[5] 1996 roku zostało tylko dwóch dystrybutorów- Lukas Toys i AC&C. W 1997 roku miała miejsce premiera Nintendo 64 i Game Boy Pocket a 7 grudnia 1998 roku wydano Game Boy Color[6]. Firma zakończyła współprace z Nintendo w 1999 roku podobnie jak AC&C. W tym samym roku Lukas Toys zostało przejęte przez firmę Stadlbauer i dystrybuowało konsole do 2007 roku kiedy obowiązki przejął Stadlbauer Polska.

Oznakowanie produktów[]

Źródła[]

Advertisement