Wikia

Algemene informatie
Edit

De Nintendo 3DS is de opvolger van de Nintendo DS, hij lijkt er redelijk hard op, met het grote verschil zijnde dat de 3DS veel krachtiger is en een 3D modus heeft(vandaar de naam). De 3DS is ook veel beter in staat om 3D games te spelen dan de Nintendo DS en dat is te zien als je naar de lijst van games kijkt. De Nintendo 3DS had een slechte start door een te hoge prijs en weinig games, maar maakte deze fout al snel goed en kwam bekend te staan voor zijn goede games(alhoewel je het vooral voor de Nintendo games zou spelen). Er zijn ook ontzettend veel varianten van deze console uitgebracht.

De Nintendo 3DS verkocht redelijk goed en was een lange tijd de best verkochte console van zijn generatie, het had ook bijna geen concurrentie in de handheld-markt. Officieel wordt de Nintendo 3DS nog steeds ondersteund alhoewel Nintendo heeft vermeld dat er geen Nintendo games meer gemaakt worden voor de console, maar er worden wel nog systemen gemaakt en Indie en enkele 3th party games gemaakt. Aangezien zijn opvolger, de Nintendo Switch, een hybride console is, is de kans groot dat de Nintendo 3DS Nintendo's laatste handheld console ooit is.

EigenschappenEdit

Buiten een betere hardware had de 3DS nog andere verbeteringen ten opzichte van de Nintendo DS, namelijk: het had een ronde anologe stick genaamd "Circle pad" die handig was voor het spelen van 3D games, een gyroscoop waarmee de 3DS bewegingen kon waarnemen en motion controls has, 2 camera's om 3D foto's en 2D foto's en video's te maken.

De 3DS heeft enkele Augemented reality games standaard geïnstalleerd, het heeft ook youtube, een dagboek dat je speeltijd weergeeft, een app om tekeningen te maken, een internetbrowser en een vriendenlijst. Mii's van de Wii zijn hier ook aanwezig, deze keer kan je een foto van jezelf trekken en hier wordt een Mii voor gegenereerd. 

Iets compleet nieuw is Streetpass. Als je de zogenaamde Spotpass-modus aanzet, kan je software uitwisselen met andere 3DS-gebruikers die je passseert op straat. Deze info kan worden gebruikt in games of in app's die al op je 3DS zijn gedownload(zoals Miipark). 

De e-shop is aanwezig dus kan je weer games downloaden. Er is ook een virtual console die de volgende consoles ondersteunt:

VariantenEdit

De eerste variant was de Nintendo 3DS XL die uitkwam op 28 juli 2012. Het scherm is 90% groter en de batterij gaat een anderhalf uur langer mee. Zowel deze variant als de originele 3DS zijn niet meer beschikbaar.

De volgende versie was de Nintendo 2DS die uitkwam op 28 augustus 2013. Deze variant heeft niet veel speciaals, hij kan niet dichtgeklapt worden, er is geen 3D functie en het design is minder mooi, maar hij kan wel alle Nintendo 3DS games spelen en hij is veel goedkoper. Een reden waarom hij zo goedkoop is: eige,lijk heeft hij maar één, groot scherm.

De volgende versie was de New Nintendo 3DS en de New Nintendo 3DS XL die uitkwamen in februari 2015. De 3D-kwaliteit is verbeterd, er is een nieuwe analoge stick, genaamd de C-stick, en er zijn twee extra scholderbuttons. Het scherm van de Xl-versie is groter en zijn batterij langer. Ze kunnen SNES-games downloaden van de virtual console en ze hebben ook nog hun eigen, exclusieve games zoals Xenoblade Chronicles 3D.

De laatste variant is de New Nintendo 2DS XL die uitkwam op 28 juli 2017. Deze variant heeft dezelfde eigenschappen als de New Nintendo 3DS XL, het verschil: zijn design is anders, hij heeft geen 3D-modus en hij is iets goedkoper.

Al deze varianten zijn/waren verkrijgbaar in verschillende kleuren en er waren ook nog veel "limited editions" zoals een New Nintendo 2DS Xl Pokémon-editie

Nintendo 3ds xl

Een Nintendo 3DS XL

Nintendo 2ds

Een Nintendo 2DS

New nintendo 3ds

Een New Nintendo 3DS

New nintendo 3ds xl

Een New Nintendo 3DS XL

New nintendo 2ds xl

Een New Nintendo 2DS XL

3ds limited editions

Twee Nintendo 3DS Limited Editions(er zijn er nog veel meer)

GamesEdit

Super Mario gamesEdit

Kirby gamesEdit

The Legend of Zelda gamesEdit

Pokémon gamesEdit

Fire Emblem gamesEdit

Donkey Kong gameseEdit

Animal Crossing gamesEdit

Star Fox gamesEdit

Yoshi gamesEdit

Metroid gamesEdit

Super Smash Bros gaùesEdit

Kid Icarus gamesEdit

Xenoblade Chronicles gamesEdit