Wikia

Algemene informatie
Edit

De Game Boy is Nintendo's eerste handeld console die meer dan één game per systeem speelde en het was één van de eerste Handheld consoles ooit. Hij was ontzettend populair en één van de meest succesvolle Nintendo consoles. De Game Boy bracht ons ook enkele echte klassiekers.

De Game Boy is niet zeer krachtig, hij heeft bijvoorbeeld maar vier kleuren en het scherm geeft geen licht, maar hij was vooral populair door zijn duurzaamheid, goedkope prijs en hoe weinig energie hij verspild. Uiteindelijk had de Game Boy geen echte concurrentie.

EigenschappenEdit

De Game Boy heeft enkele accesoires zoals de Super Gameboy waarmee je Game Boy games door middel van een SNES op de tv in kleur kan spelen.

Een andere accessoire is de Game Boy Camera. Deze camera maakt het mogelijk om met je Game Boy foto's te trekken en deze te bewerken. Een gefotografeerd gezicht kan worden uitgesneden om te gebruiken in games. Deze camera wordt ook door de Game Boy Color en Game Boy Advance ondersteund. Ten slotte heb je nog de Game Boy Printer, een zeldzame accessoire die het mogelijk maakt om prentjes in games af te printen of je foto's van je Game Boy Camera af te printen.

Super Game Boy

Super Game Boy

Gameboycamera

Game Boy Camera

Game boy camera

Game Boy Camera in gebruik

Game Boy Printer

Game Boy Printer

GamesEdit

Hier is een overzicht van Nintendo Game Boy games:

Mario gamesEdit

Donkey Kong gamesEdit

Kirby gamesEdit

Pokémon gamesEdit

Zelda gamesEdit

Metroid gamesEdit

Kid Icarus gamesEdit

VariatiesEdit

Er zijn 2 andere versies van de Game Boy: de Game Boy Pocket(een kleiner model) en de Game Boy Light(heeft een lichtgevend scherm), maar die laatste is alleen in Japan uitgebracht.

Game boy pocket en game boy

een Game Boy Pocket naast een gewone Game Boy