Wikia

Nintendo-franchises
Hier vind je een overzicht van de grootste Nintendo franchises.

Super Mario Franchise

De Super mario Franchise is Nintendo's oudste Franchise samen met Doney Kong. Het is waarschijnlijk de bekendste Game Franchise die er is. Mario staat vooral bekend om zijn platformer games, maar hij heeft ook nog vele games in andere genres.

The Legend of Zelda Franchise

Dit is één van Nintendo's populairste series en door fan en critics gezien als de beste Game franchise ooit. Deze serie is de vader van zowel 3D en 2D Adventure games.

Pokémon Franchise

De Pokémon Franchise is zeer bekend door de Games, maar ook door de anime en speelkaarten. Het is een RPG serie die draait rond dieren genaamd Pokémon die je kunt vangen en met elkaar kan laten vechten. Het is een zeer succesvolle Franchise met al vele games en nog meer Pokémons. Er zijn ook vele Spin-off games.

Kirby Franchise

Een platformer franchise over een Roze ball die zijn vijanden opeet en hun krachten overneemt. Kirby games zien er zeer schattig uit, hoewel ze ook bekend staan voor hunne enge eindbazen en vreemde easter eggs. Een serie voor iedereen!

Animal Crossing Franchise

Animal Crossing is een leven simulatie game maar dan met dieren in de plaats van mensen. Wat zo leuk is aan deze games is dat het niet echt een doel heeft en je kan doen wat je wilt. Dit is één van Nintendo's meest succesvolle franchises.

Splatoon Franchise

Nintendo's recentse franchise. Het is een bijzondere shooter. Je speelt namelijk als kinderen die in inktvissen kunnen veranderen en ze schieten met inkt op elkaar. Het draait er ook niet om wie de meeste mensen vermoord maar om wie de meeste grond schilderd. Het klinkt vreemd, maar het is eigenlijk zeer origineel. 

Starfox Franchise

In Star Fox speel je als een vos of een ander dier en vlieg je rond in X-wings, ruimteschepen, terwijl je het universum red van gevaren. De serie is niet super populair maar heeft toch wel enkele serieuze fans.

Donkey Kong Franchise

Donkey Kong is Nintendo's oudste franchise, hij wordt vaak verward met Super Mario, maar het is toch echt wel zijn eigen serie. in deze serie zijn er games zoals de originele Donkey Kong of Mario VS Donkey Kong waarin Mario de held is, maar je hebt ook de Donkey Kong Country games. In deze platformer games speel je als Donkey Kong, of één van de andere nieuwe personages, en ga je op avonturen die niets met Mario te maken hebben, maar wel met veel bananen. Oohja, deze games zijn ook nog zeer moeilijk.

Yoshi Franchise

Een game serie die onstaan is uit de Super Mario franchise. In deze platformer games speel je als Yoshi die het tegen Baby Bowser opneemt. Hij gebruikt zijn lange tong op zijn vijanden op te eten en ze in kleurige eieren te veranderen. Deze games zijn misschien niet zo moeilijk, maar wel zeer schattig.

Metroid Franchise

Deze franchise krijgt misschien niet zo vaak nieuwe games en is niet enorm succesvol, maar hij is wel heel oud en heeft veel fans. In deze games speel je als een intergallactische premiejager Samus Aran die jaagt op gevaarlijke aliens genaamd Metroid. Deze game series was één van de eerste series met een vrouw als hoofdpersonage en het is ook de vader(of moeder) van het Metroidvania genre(platformers met een open wereld). Ook de 3D games (genaam Metroid Prime) zijn erg populair.

F-Zero Franchise

Futuristische racing games waarbij alles draait om snelheid. Er is al lang geen nieuwe F-Zero game uitgebracht, maar de Nintendo fans vragen er wel al jaren om. 

Super Smash Bros Franchise

De grootste crossover serie ooit. In deze fighting game speel je als de personages van vele Nintendo (en niet-Nintendo) series. Je vecht tegen andere Nintendo personages in Nintendo games met Nintendo items. Dit is één van Nintendo's meest geliefde franchises.

Mother Franchise

Een oude Nintendo serie. Deze RPG games die gaan over kinderen zien er op het eerste zicht onschuldig uit, maar na een tijdje spelen zie je dat dit niet het geval is. Er is al lang geen nieuwe Mother game uit gekome, maar toch is deze franchise erg populair onder Nintendo fans, deze hopen al jaren op een uitgave van Mother 3(die alleen in Japan uitkwam) in Westerse landen.

Kid Icarus Franchise

Een oude platformer serie die gaat over goden en mythen. Het draait rond een jonge engel die niet kan vliegen, deze engel heet Pit. In deze games moet Pit de wereld redden van de duistere godin Medusa. Er kwam een lage tijd geen enkele Kid Icarus game meer uit, maar overlaatst kreeg deze serie nieuw leven op de Nintendo 3DS in 3D.

Fire Emblem Franchise

Fire Emblem is een een strategie game serie met een vele personages en met veel aandacht aan het verhaal. Deze franchise is vooral populair in Japan, maar de laatste jaren is hij ook redelijk populair geworden in het Westen.

Xenoblade Chronicles Franchise

Xenoblade Chronicles is een redelijk nieuwe franchise. Het is een RPG serie met grote, open werelden, vele personages en grote verhalen.

(binnenkort meer over de oudere games series)