Wikia


Dry Bowser is de ondode versie van Bowser. Hij lijkt op een mengeling van Bowser en een Dry Bone(zo kreeg hij ook zijn naam) met zijn staart in een haartje en een zwart schild, ook spuwt hij blauw vuur. Belangrijk is wel dat Dry Bowser en Bowser hetzelfde personage zijn. Dry Bowser is een dode Bowser die met magie terug tot leven is gebracht.

EvolutieEdit

Platformer GamesEdit

Dry Bowser kwam voor het eerst voor in New Super Mario Bros. Nadat je Bowser in wereld 1 verslaat valt deze in lava en veranderd in Dry Bowser. Je ziet hem niet meer tot het eerste kasteel van wereld 8 waar je ontdekt dat hij ook in zijn ondode vorm nog steeds als baas kan dienen. In dit gevecht werk hij ongeveer hetzelfde als een normaal gevecht met Bowser: achter hem staat een knop waar je op moet springen om hen te verslaan en ondertussen springt hij in het rond en spuwt vuur. Het grote verschil is dat je hem niet met vuurballen kan verslaan en hij gooit ook botten in de plaats van hamers. In het laatste kasteel van wereld 8 veranderd Bowser Junior hem terug in Bowser dankzij een magisch drankje, alleen is deze versie van Bowser sterker en ietsje groter dan in het begin van de game.

Hij komt terug voor in Super Mario 3D Land waar hij de baas is van sommige kastelen in de speciale werelden, maar zijn gevechten zijn hetzelfde als de gewone gevechten met Bowser: je moet op een knop springen terwijl hij rond springt, met zijn staart zwaait en vuur spuwt. In deze game spuwt Dry Bowser voor het eerst blauw vuur in de plaats van normaal vuur.

In New Super Mario Bros 2 is hij de eindbaas van de speciale wereld, het gevecht met hem is ongeveer hetzelfde als het gevecht met Bowser. Zijn eerste vorm is hetzelfde als het gevecht met hem in New Super Mario Bros, maar nadat je hem verslaat komen de Koopalings die hem met magie reusachtig maken. In dit gevecht staat Dry Bowser op de achtergrond en je moet op vallen de platforms, die hij kan kapot slaan, naar boven spring terwijl de lava stijgt en er Bowservormige beelden zijn die vuur spuwen(eerst gewone en daarna paarse vuurballen die je achtervolgen). Op sommige plaatsen spuwt hij ook nog is blauw vuur. Uiteindelijk moet je op een knop springen om hem te verslaan.

OverigEdit

Hij komt voor in enkele Spin-off games zoals Mario Kart Wii en Mario Kart 8(Deluxe) als speelbaar personage, in die tweede heeft hij zelfs zijn eigen voertuig: Bone Rattler. In Puzzle & Dragons: Super Mario Bros. Edition komt hij voor als extra baas van wereld 8 en een gewone baas in level 5 van Score Attack. Hij is ook een helper nadat je wereld 8 hebt voltooid.

Dry Bowser komt voor in een minigame in Mario Part: Island Tour en Mario Party 10. Hij komt ook voor in

Dry Bowser komt voor in de volgende Mario Sport Games:

Ten slotte komt Dry Bowser voor in Mario & Luigi: Paper Jam als extra baas, je vecht tegen hem als laatste in de Battle Ring en hij is de sterkste baas in de hele game. Zijn aanvallen bestaan onder andere uit: het gooien van zijn eigen lichaamsdelen, blauw vuur spuwen, Mario en Luigi inslikken om te regenereren, Thwomps oproepen en soms roep hij zelf een paar van Koopalings op(Wendy en Roy of Larry en Ludwig.

Dry bowser super mario 2

Dry Bowsers 2de vorm in New Super Mario Bros 2

Bone rattler

Dry Bowser op de Bone Rattler in Mario Kart 8

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.